Skrzynia biegów może mieć wiele usterek. Najczęstsze z nich to uszkodzone łożyska lub synchronizatory. Wymiana i naprawa skrzyń biegów z reguły jest kosztowna, tym bardziej w przypadku skrzyń automatycznych. Do weryfikacji automatycznych skrzyń biegów dokładniejszym będzie pakiet Premium lub Gold, w którym jazda testowa jest dłuższa, a tym samym olej skrzyni rozgrzany.
Nie każda wymiana sprzęgła kończy się na tysiącu złotych. Niektóre auta są skonstruowane tak, że aby wyjąć skrzynię najpierw należy zdjąć sanki zawieszenia. Czasem sam koszt wymiany w nieautoryzowanym serwisie przewyższy rzeczony tysiąc. Do tego tarcza, docisk i łożysko. A może dodatkowo koło dwumasowe w przypadku diesla lub nowszych benzyniaków? Koszty wówczas mogą przewyższyć grubo […]
układ napędowy rozbiłem na kilka elementów, gdyż jest ich kilka i koszty usunięcia usterek bywają drogie. Dlatego w tym punkcie mowa o przegubach, wałach napędowych, dyferencjałach. Tutaj na to zwracam uwagę. Najtrudniej zweryfikować ich luzy, gdy mamy do czynienia z automatyczną skrzynią biegów, która ciągle nam napina układ. Mimo to, jest to z reguły możliwe […]
Usterki tego układu to z reguły luz na drążkach i końcówkach kierowniczych, ale również wycieki lub blokowanie się maglownicy. Czasem hałas wydobywający się z pompy wspomagania, czy też przerywanie/spowalnianie działania. Koszty usunięcia usterek bywają wysokie. Sama regeneracja maglownicy z montażem i demontażem zaczyna się średnio od 1200zł, nie wspominając o cenie nowego magla w serwisie. […]
zawieszenie to przyczepność, jakość zachowania się auta na drodze (brak tendencji do myszkowania po drodze), a więc nasze bezpieczeństwo. Zużyty sworzeń, który się wypnie może doprowadzić do wypadku. Koszty naprawy choćby kilku zużytych elementów zawieszenia (wahacze/zwrotnice/amortyzatory i wiele innych) w niektórych modelach aut mogą być liczone w tysiącach. W celu dokładnej weryfikacji zawieszenia warto skorzystać […]
Jazda testowa osobiście jest dla mnie jedną z ważniejszych rzeczy. To właśnie podczas niej często mogę zweryfikować jakość zachowania się auta na drodze, jak i działania większości podzespołów elektrycznych czy stuków dochodzących z zawieszenia.
Klimatyzacja to już niemal standard. Wymagamy zawsze, ale czy zawsze działa? Ilekroć jestem w komisie i nie działa, tyle razy słyszę “wystarczy nabić”. Czasem się zgodzę. Ale jeśli padł kompresor klimatyzacji? A jeśli to parownik? Może skraplacz? Sterownik? Już samo szukanie przyczyny często bywa kosztowne. Nie wspominając o naprawie. Koszty napraw są zależne od klasy […]