Często kupując auto sugerujemy się jego wyposażeniem. Jednak usterki dodatkowego wyposażenia, np. przetwornic świateł xenonowych, spryskiwaczy reflektorów, aktywnego tempomatu, podgrzewania siedzeń i wiele innych, mogą słono kosztować. Warto sprawdzić wszystko, bo nikłe są szanse, że sprzedający sam o nich poinformuje.
W przypadku, gdy mam podejrzenie cięcia i spawu danego elementu, wykonuję USG, aby udowodnić zgrubienie od wewnętrznej strony elementu, którego blacharz fizycznie nie jest w stanie usunąć po naprawie.
Metod na oszukanie czujnika jest wiele. Najmniej ceniący się lakiernicy, już za dopłatą 50zł, ścinają wierzchnią powłokę lakierniczą przed lakierowaniem, aby grubość lakieru czujnik wskazał w nominale. Bardziej wygodni, polewają elementy specjalnymi kwasami i roztworami rozpuszczającymi lakier, które również czyszczą element z grubości powłoki. Szpachla z opiłkami metalu? Dostępna już na alledrogo jako zwykły produkt, […]
Auta bezwypadkowe są najbardziej pożądane na rynku. Dlatego jeśli takie nie są, opłacalne jest, aby chociaż na takie wyglądały. Dzięki wymianie elementów na używane w tym samym kolorze, można uzyskać wypadkowe auto całe w pierwszym lakierze. Wówczas jedynym sposobem na odkrycie wypadkowej przeszłości pojazdu jest sprawdzenie czy wszystkie elementy są oryginalnie przykręcone. W pakiecie Premium […]
Sprawdzam spasowanie organoleptycznie i uważam, że badanie szczelinomierzem jest przerostem formy nad treścią. Z doświadczenia pracy w salonach dealarskich oraz odbierając niejednokrotnie auta z salonów mogę śmiało powiedzieć – nowe też bywają średnio spasowane. Nawet te niebite 😊 Czujniki lakieru posiadam trzy, chyba to nawet najwyższe z dostępnych modeli na rynku (stal/ocynk/aluminium). Badam nimi grubość […]
Komputerem diagnostycznym można odczytać wiele błędów auta. Wiele z nich naprowadza na trop kosztownych usterek, które zapisane są przez jednostkę sterującą w aucie. Czasami ich wykrycie pomaga w negocjacji ceny, a czasem sprawi, że warto odpuścić sobie dany zakup. Jeśli jest dużo historycznych błędów w aucie, usuwam je, następnie odczytuję ponownie po przeprowadzonej jeździe testowej […]
Bez względu czy Państwo ją chcecie czy nie, zdjęcia wysyłam. Osobiście chciałbym mieć pewność, że ktoś badając dla mnie auto weryfikuje wiele rzeczy i wysyła mi w trakcie dowody w postaci zdjęć. W tym pakiecie wykonuję ich 150+ (lub mniejsza ilość zdjęć zamienna z filmami) i przesyłam podczas oględzin.