ZAKUP AUTA Z PRZEBIEGIEM WYŻSZYM OD NORMATYWNEGO
Należy pamiętać, że większy przebieg to nie tylko zużycie silnika, fotela i kierownicy.
Zużywa się cała mechanika, począwszy od silnika, skrzyni, przez cały osprzęt silnika, zawieszenie, elementy elektryczne będące w ciągłej eksploatacji czy same łożyska kół. Większy przebieg to też dłuższy kontakt z solą na drodze oraz warunkami atmosferycznymi.
Czy więc warto zdecydować się na taki pojazd?
Otóż i tak, i nie. Wszystko zależy od tego, jaki wytypujemy pojazd.
Uważam, że WYBRANE AUTA poruszające się po lepszych drogach niż Nasze, z większym przebiegiem (udokumentowanym), regularnie serwisowane i naprawiane, bez poważniejszej historii powypadkowej, sprawne technicznie i z ceną, która jest adekwatna do wysokiego przebiegu, nie muszą być złym wyborem. Zależy to od kilku czynników, m.in. od cen części zamiennych, trwałości danego modelu/jednostki napędowej oraz ogólnego stanu technicznego.
Kupując świadomie dobre auto z większym przebiegiem, za niższą od średniej rynkowej cenę, wciąż mamy zapas w portfelu na jego ewentualne naprawy.
Zobacz także: o mnie